تهیه صورت‌وضعیت در اکسل

یکی از مواردی که خیلی از دوستان در تهیه صورت‌وضعیت در اکسل نیاز دارند، روش ثبت، نگهداری، فراخوانی اطلاعات و ایجاد گزارش‌های متنوع هست.

ایجاد گزارش‌هایی مثل برگ مالی، برگ خلاصه مالی و … که با تغییر اطلاعات خلاصه متره به صورت خودکار تغییر کنند.

آموزش اکسل پیشرفته

فرمول نویسی در اکسل و تهیه صورت وضعیت‌های فهرست بهایی

تصمیم دارم راجع به فرمول نویسی در اکسل مطالبی رو در بلاگ قرار بدم. طبیعی است که مطالبم رو دسته‌بندی شده قرار خواهم داد و سعی خواهم کرد در هر مطلب چند فرمول رو معرفی کنم.

لینک فیلم آموزشی رو هم اینجا براتون خواهم گذاشت.

مرتب کردن اعداد با فرمول‌ها یکی از نیازهایی که همه باهاش برخورد می‌کنیم. خیلی از ماها برای انجام این کار سراغ روش‌های دستی مثل کپی کردن اطلاعات و سپس مرتب سازی دستی میریم. در صورتی‌که باید به دنبال راه‌هایی بریم که خطای انسانی رو به حداقل برسونیم.

برای مثال، دوستانی که با تهیه صورت‌وضعیت در اکسل سروکار دارن. معمولا در انتقال اطلاعات از یک شیت به شیت دیگه ـ برای مثال از ریز متره به خلاصه متره، برگ مالی، برگ خلاصه مالی، و برگ خلاصه مالی کل ـ با مشکلاتی روبرو هستن که فقط با چند فرمول ساده این نیاز برطرف میشه.

مهم‌ترین موضوعی که در ابتدای کار باید توجه داشته باشیم ایجاد بانک اطلاعاتی از داده‌ها هست.

ایجاد ساختار مناسب ثبت و نگهداری اطلاعات مزایای زیادی برای ما دارد.

به ما کمک می‌کنه تا در هنگامی که به این اطلاعات نیاز داریم، اون‌ها در دسترس باشن.

یا به سادگی بتونیم از اطلاعات نگهداری شده بیشترین بهره را ببریم.

در انتها شما رو دعوت می‌کنم به دیدن فیلم آموزشی و در صورتیکه مایل باشید فایل رو هم براتون گذاشتم.

لصفا با ارایه نظراتتون ما رو همراهی کنید.

مواردی که در این فیلم اشاره می‌شود : Data Validation، VLOOKUP، IFNA، ROUND، INT، IF، MIN، LARGE، RANK، IFERROR، SUM، SUMIFS

فیلم آموزش : https://www.aparat.com/v/K58AB

فایل : Invoice.xlsx